Welcome to superwoman official blog You want to ★+Follow or go back Home ★
Im the SUPERWOMAN




Sayang Ayah .
Thursday, 2 February 2012 | 00:50 | 0 comments
Assalammualaikum . Hari ni hidup aku seperti biase dengan ketiadaan ayahanda yang tercinte di sisi . Trease yg teramat sangat bile ayah dah takde , kite yg hidup ni hanye mampu sedekahkan Al-Fatihah dan mendoakan yg terbaek untuk dye di Sana . Aku sebagai anak yg sulung terpakse mengambil alih tugas ayahku dengan menanggung adek dan mama aku . InsyaAllah aku boleh buad  yg terbaek .

Hmm , tak dapat lha ayah nak tengok aku kahwen nanti . Sape yg nak walikan aku ? InsyaAllah klau takde pape halangan aku akan berkahwen taon dpan . Aku harus mencari lelaki di dalam rumahku . Aku inginkan semangat lelaki di dalam rumahku Ya Allah !




Bile lha aku nak dapat macam ni ? Ya Allah ! Kau berilah aku jodoh yg sempurna . Jangan lah Kau beri aku jodoh yg hanye tau amek kesempatan . Kau pulihkan lah semangat ibu ku . Kau berikan lah ketabahan pade adik ku . Dan Kau berilah aku ketabahan dan kesabaran untuk menanggung semue ini . Astagfirullah Hal Azim . Amin ~
Makcik makcik aku selalu cakap kt aku .

Nurul ... Kau anak sulung . Kau kakak . Kau lha abang , Kau jugak lha Ayah . Kau kene kuat . Kau kene jage mama .  Kau kene jage adik . Tu satu satunye adik kau , Kau kene tegas tapi kau kene berlembut dengan adik kau . Kau tak bole gadoh gadoh dengan die. Ayah dah takde , sape lagi yg nak jage  mama dengan adik kau kalau bukan kau . Kau kene tabah , tak bole putus asa .

Nurul ... Kau kene kuat semangat . Pulihkan semangat mama kau . Jangan ingat ingat kan die tentang ayah selalu . Mama kau tu dah lah ade penyakit . Dengar cakap die , jangan  membantah ape yg die cakap .

Kau kene jadi ketue keluarge Nurul ... Kau kene tanggung adik dengan mama kau . Kuatkan semangat kau . Jangan bia kan orang pandang rendah dekat kau . Jadi yg terbaek dpan mama kau . Arwah ayah kau baek  sangat . Die tak pernah menyusahkan orang lain . Semue die buad sendiri . Kau kene jadi macam tu .

Ya Allah , aku redha dengan ketentuanMU . Aku relakan pemergian ayah . Moge die ditempatkan dikalangan orang orang yg beriman . Amin ~



                                                           Al-Fatihah ~

Older Post | Newer Post
Sweet Talk
Just be a nice one :D