Welcome to superwoman official blog You want to ★+Follow or go back Home ★
Im the SUPERWOMAN




jodoh ? yayayaya ~
Sunday, 27 November 2011 | 00:12 | 2 comments
hurmmm , penat giler baru balek dari kenduri kahwen . bila duduk je kat rumah orang kahwen tu , mula lha mama ku berjumpa kawan-2 lame die . apa lagi kalau mak-2 kite da berjumpa kawan-2 die . kecoh lha jawabnye kenn . sampai aku yg kat sebelah pun mama aku dah lupe aihhh . sedeh aihh . hmm paham-2 jelha bila kawan mak-2 kite ade kenn , aku lha yg selalu jadi mangsenye .

'anak kau ni zarah , da brape umournye ? bila lha aku nak merase nasi minyak anak kau ni kan ? lawa budaknye , nak kenal tak dgn adik aku ? berharte orangnye , senang anak kau nanti kan . '
uhhh ?? ! ap tuu ? ape bnde lha jodoh-2 ni . ade ke patot dpan orang ramai ckap cmtu . pehhh ! malu aku ! rase nak menyorok je bawah meje pngantin tu , ade ke patot ? ish-3 ! tak patot-2 . 
yg mama aku plak mnyokong , hmm , lagi lha suke makcik-2 tu mngenekan aku , aku da tak bole nak buad ape da . dok tersengih macam kerang busuk da aihh . 
lpastu ade plak mamat catering yg kat situ maen-2 mate plak ngn aku . aduhh ! sudah ! mama aku pun prasaan , nak tau mama ckap pe ?

'kau jgan mngade-2 nak lyan budak yg kurus kering mcam tu , tak nak aku menantu aku rupe tak snonoh'
ya Allah ! sabo je lha . tah bila mase tah aku mlyan tah . knal pun tak kowt . aku pun cakap lha .
'ohh mama , orang baru 19 oke . taon dpan baru msok 20 . jodoh-2 ni . alahai , laen-2 abad je lha cerite . tak minat lha ' 

aku ingatkan mama akan senyap bila aku ckap cmtu . rupe-2nye hujan di tengahary . *start merepak da*
'alaa . mama tau yg kau tgah kecewe ngn si saiful tu kan ? sebok igat-2 buad ape ? dpan mate da ade . haa . berharte lagi , kau taknak hidop senang ke ?'
adudududu ! bisa tercabot tlinganya dongg !
suda mmbebel plak mama aku ni . 

yg makcik-2 ni plak sebok mnanye , bila nak kahwennye ? adududu !
makcik-2 , i ni calon pun takde , mcam mane nak kahwennye , tggu anak datok dtg minang baru i kahwen oke *nak anak datok je , hahaha , ape-2 pun , aku dpat pngajaran hary ni .
yang aku taknak ikot mama pegi kenduri kahwen lagi oke !!
serik da aku . hummmm 
notakaki : tu lha , laen kali jangan mngade-2 ikot mama g knduri kahwen , kan da kene sbijik !


Older Post | Newer Post
Sweet Talk
Just be a nice one :D